V pátek 18. 10. jsme si ve třídě připomněli blížící se Den stromů. Způsob, jakým však děti tento den pracovaly, nebyl zrovna jednoduchý a vyžadoval soustředění a především spolupráci.
Pro zjištění informací o samotném „svátku“ stromů (kdy se slaví, proč se slaví, proč jsou pro nás stromy důležité) jsme zvolili výuku formou domovských a externích skupin. Jedná se o skupinovou práci, kdy členové domovské skupiny jsou odeslání do externí skupiny, kde se dozví určitou informaci. Tu poté musí předat právě ostatním členům domovské skupiny a společně dát dohromady tedy všechny informace, které děti přinesly z externích skupin.
Zní to zřejmě vše složitě, ale věřte, že třeťáci si s tímto nelehkým úkolem poradili skvěle. Konečně dokázali, že dokáží pracovat soustředěně, dohodnout se se spolužáky a zároveň nikoho nerušit. Ve třídě byla cítit pracovní atmosféra, z hlaviček se jen kouřilo.
Každá skupina svoji práci zakončila obrázkem společného stromu, nebo stromů, které kreslily děti podle své fantazie a po společné dohodě. Jak se jim to povedlo, se přesvědčte sami. 🙂