7.6.2020
ČESKÝ JAZYK – Podmět a přísudek
Nejprve si přečti na str. 81 první žlutý rámeček
Potom udělej
z učebnice str. 81 cv. 1 – vyhledej slovesa a vypiš je do červeného sešitu
cv. 2 – napiš do červeného sešitu
Potom si přečti na str. 81 druhý žlutý rámeček na str. 81
z učebnice udělej str. 81 cv. 3 – napiš do červeného sešitu
Potom si přečti na str. 82 oba žluté rámečky
z učebnice udělej ze str. 82 cv. 7 – ( a) b) – nedělej!)
– podtrhni podmět a přísudek, (případně jen přísudek pokud je podmět nevyjádřený)
PS str. 32
SLOH – Tvořeníčko, tvoření – PS str. 33, 34, 35
MATEMATIKA – aritmetický průměr
Jednoduše aritmetický průměr znamená, že nakonec všichni mají stejně.
Příklad:
Jana přinesla 7 bonbonů
Dana přinesla 4 bonbony
Jan přinesl 6 bonbonů
Zuzka přinesla 3 bonbony
Celkem mají děti 7 + 4 + 6 + 3 = 20 bonbonů.
Bonbony dali do společného košíku. Kolik bonbonů dostane každý?
Spočítáš aritmetický průměr 20 : 4 (počet dětí) = 5
Každý dostal 5 bonbonů.
Pročti si v učebnici str. 136 – ústně vyřeš příklady.
Do sešitu zkus vypočítat na str. 137 cv. 4, 5, 6, 7, 8,
Procvičuj str. 137 cv. 10
GEOMETRIE – Grafický součet úseček
Pročti si stranu 138 přerýsuj do sešitu cv. 1 a odpověz na otázku – ověř si…..
PŘÍRODOVĚDA – ČLOVĚK A PŘÍRODA
pročti si v učebnici str. 76, 77
Nadpis do sešitu:
OCHRANA PŘÍRODY
Opiš do sešitu ZAPAMATUJ SI ze str. 77
PS str. 44
VLASTIVĚDA – doba pohusitská
Učebnice str. 46, 47, 48, – pročti si
PS str. 25
Videa Dějiny udatného českého národa
Jagellonci
O Daliborovi
Kutnohorští havíři